tisdag 29 mars 2011

Visdom och Gudinnedag!

Nu har några dagar gått och jag har skrivit varje dag i ca 10-15 min om vad som helst. Låtit tankarna fara. Nu känns det som det är stopp. Jag frågar mig själv varför och får till svar: Prestation! Jag har gillat det jag skrivit tidigare, och tänkt att det kanske kommer att uppskattas av andra med. Jag har överträffat mina förväntningar och skrivit ner mina flödande tankar och sett att det kommit fram något läsvärt av detta. Nu när jag skrivit ett tag, så borde det ju bara bli bättre och bättre, eller? Vad ska jag nu skriva om? Inspirationen jag tidigare känt är som bortblåst och jag ser bara ett vitt papper framför mig som kommer förbli vitt. Mina tankar har stött på en vägg på sin väg och kan inte ta ett steg till. Det skulle ju i och för sig vara ganska skönt om tankarna för ett tag skulle tystna, så jag kan få uppleva den stillhet som upplysta människor talar om. Tystnaden bortom alla tankar, rösten som pågår inom mig hela tiden, 24h om dygnet, 7 dagar i veckan… I tystnaden finns enbart varandet i nuet. Vetskapen om att allt är som det ska vara, just nu. Det finns inget då, inget sen, bara nu, nu, nu. Jag tar några djupa andetag och landar i min kropp och känner hur skönt det är att bara andas, inget annat. Känna hur luften går in och ut ur mina lungor. För varje andetag fylls jag mer och mer av lugn och ro, av inre tillfredsställelse.  Jag upplever andetagen som vågor som sköljer in och ut mot stranden och jag är en del av alltet. Jag föreställer mig hur jag ligger i strandkanten, känner sanden under kroppen och de ljumma vågorna som sköljer över min kropp och renar mig och fyller mig med ny kraft.  Jag blir ett med havet och sanden och luften jag andas. Jag känner att jag har allt jag behöver inom mig själv, i denna stund. Jag behöver inget mer, behöver inte komma någon annanstans. Jag är framme. Tack Gode Gud för andetaget! Jag tar tag i min ande för varje andetag och fyller mig själv med livet, med mig själv. Så lätt att glömma och så lätt att finna! Livet är enkelt-visdomen finns inom mig hela tiden. Behöver bara komma ihåg att stanna upp och andas och lyssna till budskapen bortom orden. :)

För dig som är kvinna!
Välkommen på en...
 
Gudinnedag 
Fokus: Allt du behöver finns inom dig nu.
En dag för att komma i kontakt med
din inre ro och din kreativitet.
Vi använder oss av olika närvaroövningar för kropp och sinne,
samt rörelser som frigör stagnerad energi.
 
Vi befinner oss på vackra
Visionsgården 
omgivna av den sörmländska naturen.

Lördag 7 maj kl.10.00–18.00
plats: Visionsgården, Tystberga
pris: 950:– anmälan senast 22/4!
Varmt välkommen att landa i dig själv!
Gabriella Claesson, livskonsult
tel: 073-781 04 22 e-post: gabriella@ andetag.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar