tisdag 22 mars 2011

Att våga tro på sig och sina drömmar…


…är kanske inte alltid så enkelt? Jo enkelt är det förresten! Rent tekniskt handlar det bara om att tro; dvs att fokusera sina tankar i en viss riktning. Att bara lägga fokus på det som stärker mig på min väg mot min dröm.   
               Om vi siktar mot stjärnorna så kan vi nå trädtopparna... eller längre!

Nästa steg är att enbart välja handlingar som hjälper mig i riktning mot mitt mål. Peka ut en riktning och gå sen dit, oavsett vad som dyker upp på vägen. Kommer något upp som ett hinder, så hittar jag alltid ett sätt att ta mig igenom eller förbi eller så försvinner hindret av sig självt när jag upptäcker att hindret inte är annat än en illusorisk bubbla som jag skapat av rädsla för att vara framgångsrik och lyckas med min dröm. Så fortsätter jag vidare med glada och raska steg!

När det nu är såhär enkelt, varför kan det då kännas så omöjligt ibland följa min dröm och våga tro på att jag kan? 

Jag tror att det handlar om att det är så många tankar som hela tiden kommer med olika argument varför saker och ting inte skulle gå min väg, eller varför jag inte kan eller varför det helt enkelt är helt omöjligt. Men är dessa tankar verkligen mer sanna än de tankar som säger att jag faktiskt kan? Eller får de bara så pass mycket kraft och energi som jag ger till dem?



Kan det vara så att jag kan välja att fokusera mer kraft och energi till de tankar som stödjer mig? Kanske är det så att när jag fokuserar på tankar som ger mig energi så går det helt enkelt lättare att följa mina drömmar och då blir det en positiv spiral, då jag även under tiden börjar ser drömmen bli till verklighet, och då tror jag mer och då blir det ännu lättare att lita till att drömmen kan bli sann… 

Kanske är verkligen allt möjligt för att allt bara är energi och eftersom vi också är energi kan vi styra oss i den riktning vi vill och dra till oss den energi vi behöver och önskar. Jag tror och därför kommer jag närmare drömmen hela tiden och en del av mina drömmar jag haft lever jag redan i. Halleluja!!!!

Vilka drömmar har du haft som du nu lever i? 
 Skriv ner för dig själv, eller dela med dig här!

 
                                              Önskar dig en underbar dag!
                                               Våren är här!!! //Gabriella:)   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar