söndag 22 maj 2011

Sakta ner och hinn mer!

En klok kvinna gav mig en mening att bära med mig för några år sen, den löd: "The more I slow down, the faster things move." (Ju mer jag saktar ner, desto mer hinner jag med.) Oerhört intressant tanke! Jag är en person som vill väldigt mycket, tycker om att vara produktiv och vill hinna med så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Att få till mig en tanke att jag kan sakta ner, för att hinna mer, kändes riktig och sann för mitt inre, för min själ, men så anti den personlighet som jag skapat mig. Jag har övat och övat och ibland glömmer jag och får påminna mig. Dock när jag använder mig att denna tanke blir allt så skönt och allt går så smooth.... :)

När jag har bråttom och vill hinna mycket, blir det istället att saker går tokigt, och tar längre tid. Tar jag det i lugn takt, är jag mer uppmärksam och är på så sätt mer effektiv. Dessutom blir jag närvarande och kan njuta mer av stunden än om jag bara rusar igenom den, för att jag vill framåt. När jag saktar ner och känner in, har jag lättare för att välja rätt väg och följa flödet. Det är nice!.... ;)

Önskar dig allt gott framöver-och du, slow it down!....
Gabriella :)  

Vill du ägna en hel dag till att sakta ner och komma in i ditt flöde? Och är du kvinna? Då är du VARMT välkommen på nästa Gudinnedag!..



Gudinnedag!
Fokus: Glädjen att vara just Du!

Gudinnedagen är en kurs för kvinnor. Syftet är att vi i samvaro kan stärka oss själva,
att tro på oss själva, skapa en trygg miljö så att vi kan låta oss själva blomma ut till fullo.
Vi använder oss av olika närvaroövningar för kropp och sinnen för att komma i kontakt
med glädjen, lugnet och kreativiteten inom oss själva. En dag helt och hållet för att
ladda om dina batterier och släppa taget om sådant du inte längre behöver.

Lördag 9 juli kl.10.00 –18.00 
 Plats: Visionsgården, Tystberga 
Pris: 950:– Betalas senast 1 juli på Bg: 5807-9005
Anmälan senast 23 juni (bindande)
Varmt välkommen att landa i dig själv!
Gabriella Roquéo, Livskonsult

Tel: 073-781 04 22 E-post: gabriella@ andetag.nu
www.andetag.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar