måndag 11 april 2011

Rörelse ger frihet!

Jag har nyss avslutat ett Nia-pass här hemma i vardagsrummet! Och jag känner mig FRI och LYCKLIG! Tänk vad rörelse kan skapa njutning! Innan var jag trött och stel. Nu spritter det av lycka och energi i både kropp och sinne. Jag är så glad för att jag funnit denna njutningsfulla träningsform; Nia. Den ger mig både kroppskännedom, smidighet, styrka, balans, kondition, inspiration och glädje, allt på samma gång. För kroppen för kroppen ges tillåtelse att röra sig på sitt sätt, med rörelser som bygger på kroppens naturliga rörelsemönster och med fokus på vad som känns bra, för mig, just nu. Nia är för alla, på alla nivåer. Musiken går rakt in i mina celler och det räcker ibland att jag bara lyssnar på musiken för att känna rörelserna i kroppen och njutningen i sinnet. :))

Vill du vara med och dansa? 
Jag ger en workshop på Friskkällan lördag 14 maj kl. 10-12.30.

 

Hör av dig om du är intresserad: gabriella@andetag.nu 

Jag önskar dig en glädjefylld dag!
Gabriella :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar