onsdag 29 februari 2012

Lyckoskola

Heeeeej!!!
Long time no seen... Hoppas att ditt år har varit fantastiskt hittills, med allt vad det innebär med utmaningar och möjligheter att växa och utvecklas till din fulla potential som människa. :)

När jag pratar med människor runt omkring mig och när jag reflekterar över mitt eget liv så är det mycket som händer. Vi får alla möjligheter och utmaningar för att släppa gamla negativa mönster som håller oss nere i energinivån, så att vi istället kan blomstra och vara de fantastiska varelser vi en gång föddes som. :)

Jag tänkte starta en Lyckoskola här på bloggen, som jag ju givetvis kommer att gå själv. Den handlar om hur jag kan skapa lycka i allt som pågår och är, varje dag.

Första lektionen är: Energin går dit jag fokuserar!

Jag satt på ett kafé idag där servitrisen utbrast när något gick fel: "Det är verkligen inte min dag idag!" Varpå hennes kollega svarade med: "Men gör den till din då!"

Kan man det? Det är just vad vi skall öva på! Att skapa varje dag, till vår egen dag!:)

Så vad kan du välja att tänka på som får dig att känna dig lycklig? Ta några sekunder och slut dina ögon och tänk tankar som du mår bra av. Upprepa detta några gånger under dagen. 
Så fort du blir medveten om att du tänker en negativ tanke, väg då upp den tanken med två positiva tankar som du mår bra av. Det kan vara saker du är tacksam för. 
T ex du möter en sur människa som blänger argt på dig, lyft då upp ansiktet mot solen och känn hur den värmer dig och tänk vad härligt det är att kunna andas frisk luft. 
Eller du får en oförutsedd räkning på posten, tänk då på  saker du har i ditt liv som är ovärderliga i pengar, som en relation, din hälsa, en talang... Det finns inga regler. Det handlar bara om att välja att rikta tankarna åt sådant som du mår bra av att tänka på som en undersökning i vad det ger. Hör gärna av dig och dela med dig av dina upplevelser!

Varmt lycka till!
Gabriella :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar