torsdag 29 december 2011

Gott Nytt År!

Året lider mot sitt slut och där jag sitter viner vinden med full kraft utanför fönstret. Jag väljer att tänka på det som förnyelsens vindar som kommer och drar med sig allt gammalt använt, så jag passar på att släppa taget och låter vinden ta med sig negativa känslor och tankar som jag inte längre vill ha. Jag är inte mycket för att skapa nyårslöften, däremot ser jag på varje nytt år som en möjlighet att skapa nytt. Som en ny chans att skapa mig själv och mitt liv till det jag drömmer om. Så jag har skapat en liten ritual som jag gör varje nyårsafton, eller strax där innan. Där jag skriver ner på ett papper allt det som jag känner att jag vill släppa taget om. Så bränner jag det sen i min kamin, men har du ingen kamin kan du ta en lerkruka och bränna upp det i tex. När man skriver ned vad man vill släppa taget om är det viktigt att skriva: Härmed släpper jag taget om tex min rädsla för att misslyckas, eller min dåliga matvanor... Se till att undvika ordet INTE då vår hjärna har svårt att ta till sig det ordet och då kan du få mer av det du INTE vill ha. ;)
Efteråt, eller under de första dagarna på det nya året: skriv ner på ett papper vad du vill skapa med det nya året, vad du vill dra till dig och spara sen detta på ett ställe, så du kan ta fram och titta på det under året. Det är spännande och se när året har gått, vad som gått i uppfyllelse, eller om du har ändrat dig på någon punkt. Det du drömmer om idag, kanske inte är vad du drömmer om imorgon! Vad jag har märkt när det handlar om att drömma och skapa vad man önskar, så är det viktigt att vara konsekvent. Ändrar man sig hela tiden, så blir det bara pannkaka av det hela. Det är ju i och för sig ganska gott med pannkaka, men är det oxfile man önskar sig istället, så kan det bli ganska frusterande när dessa pannkakor dyker upp hela tiden.. ;)

Så känn in vad det verkligen är du önskar dig och ha tålamod och tillit och se dig själv leva det liv du drömmer om och ta emot allt det vackra du önskar dig. Om du mår bra, så gör du gott för andra, så det är att ta ansvar för både dig och resten av din omgivning och världen, att skapa livet så som du drömmer om. Har man, vill man bara ge, ge och ge!!!!

Så jag önskar dig ett riktigt Gott slut på det här året och en fantastisk början på allt det nya och fantastiska som kommer med det nya vackra året 2012!

Varma hälsningar Gabriella :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar