söndag 27 februari 2011

Varmt Välkommen!

Livskunskapsbloggen vill så frön i människors hjärtan till att skapa mer Kärlek, Glädje och Njutning i livet.
Här kan du läsa artiklar i ämnet Livskunskap och få tillgång till internetbaserade kurser i ämnet.

Kurs Njutning (6 veckors kurs)

  • Vad är njutning för dig?
  • Njuter du av ditt liv, varje dag? 
  • Finns det utrymme för mer njutning i ditt liv?
Den här kursen vänder sig till dig som vill utforska hur du kan njuta mer i ditt liv, känna dig tillfreds med vem du är och vad du gör, varje dag. Kursen ger dig enkla övningar och du avsätter så mycket tid du kan och vill, från 10min/dag. 

Kursen är rullande och en ny 6-veckorsperiod startar varje måndag.
Kurspris: 149:- för hela kursen.
För mer information och anmälan: Kontakta mig på gabriella@andetag.nu

Flödet
Jag brukar se livet som en kraftfull flod som flyter fram. Jag kan välja hur jag vill agera i denna flod. Jag kan ha en stark vilja att ta mig åt ett håll och kämpa och simma mot strömmen, kravla mig upp på en sten, hänga fast där ett tag och pusta ut, för att ta nya krafter och simma en bit till upp mot strömmen. För jag vet vart jag vill och jag ska baske mig komma dit också, oavsett  vad det kostar mig. Jag kan bli blåslagen av stenarna och få rivsår över hela kroppen,  men det måste väl ändå vara rätt väg jag följer, för det är väl detta jag vill? Så ser jag någon komma förbi mig i floden. En människa som  flyter genom vattnet på en stor badring och låter solen stråla på och värma hela hennes kropp och fylla henne med kraft. Hon har en härlig hatt med breda brätten som skyddar ögonen mot solen så att när helst hon vill kan hon somna till och bara låta sig föras fram av flodens ström. Ibland smuttar hon på en härlig fruktdrink med ett färgglatt paraply. Livet verkar så enkelt för henne. Hur kan hon bara ligga där och inte bekymra sig över något? Hur kommer det sig att livet verkar så himla enkelt just för henne? Vet hon ens vart hon är på väg? Hur kan hon vara så avslappnad utan att veta vart hon ska någonstans?  Och tänk om hela floden tills sist mynnar  i ett högt stupande vattenfall!... Hur kan hon vara så fylld av ro?

Fortsättning följer om några dagar..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar