söndag 9 oktober 2011

Kvinna - Bli din egen Gudinna!

Hur hanterar jag mitt liv så att jag känner att jag styr mitt eget liv? Så att jag känner att det är jag som håller i rodret i min egen båt istället för att jag far runt på ett öppet hav utan mening eller mål? Jo, genom att ta tag i rodret och välja riktning och styra båten dit! Det kan vara lättare sagt än gjort, då det kan vara svårt att veta vad man vill i ett liv med många möjligheter. Eller så kanske man känner att man vill något, men att det är omöjligt att skapa i det liv man lever. En Gudinnedag syftar till att stärka din kontakt med den du egentligen är bortom alla krav utifrån. Inom dig bor en oändligt sinande, kreativ kraft som gör det möjligt för dig att skapa precis det du önskar i ditt liv, varje dag. När vi dagligen kan vara i kontakt med den oändliga skaparkraften så sker mirakel i livet. Människor och händelser dyker upp som om vi vore magneter i livet. Och så är det också. Det är bara att när vi går runt och tänker att vi inte kan och att det inte är möjligt så är det just sådana händelser och människor vi drar till oss.

Skapa en "god cirkel"

När du skapar ditt inre liv utifrån kärleksfulla tankar kring dig själv, så blir det automatiskt att du skapar det i ditt yttre. När du tycker om dig själv, så väljer du bra saker för dig själv och det blir lättare att välja bort sånt du inte mår bra av. Tillslut slutar det dåliga att dyka upp i ditt liv! När du respekterar dig själv, din tid och ditt utrymme, så gör människor i din omgivning det också. Du har då startat en "god cirkel", där de i din omgivning påminner dig om hur bra du är och så kommer du ihåg det själv och skapar gott för dig själv så att andra ser hur du respekterar och värdesätter dig själv och då gör de också det och så fortsätter det och blir bara bättre och lättare för varje dag! När det är svårt att hitta respekten och kärleken till sig själv är det bra att sätta sig i en situation där man mår bra, för att lättare komma i kontakt med glädjen i att vara just den man är. Det finns många olika sätt och ett sätt för dig som är kvinna är att delta på en härlig Gudinnedag. :)

 

Önskar dig en skön söndag!
Gabriella:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar